Entren en vigor noves restriccions a 14 municipis per frenar la propagació de la grip aviària
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
Formen part del Pla Integral de Reactivació Turística dotat amb 11 milions d'euros
El Govern ha presentat un pla de reactivació de la temporada turística dotat amb 11 milions d’euros. Està encaminat a oferir les Illes com a destinació segura amb l’aval de la situació sanitària. Té el suport de les patronals FEHM i Habtur i dels sindicats CCOO i UGT.
Té quatre eixos: el primer és millorar la connectivitat aèria mitjançant campanyes de co-marketing amb les companyies aèries, que s’han de comprometre a mantenir les rutes fins el 15 de novembre. Està dotat amb 5 milions d’euros.
El pla també posa en marxa els “Bons Interilles” per fomentar el turisme intern dels balears, amb un màxim de 100 euros per persona i el requisit de passar almanco dues nits a establiment turístic d’una altra illa. Entraran en vigor el 15 de juny i duraran fins el 15 de novembre, però no es podran utilitzar durant el juliol i l’agost. Té una dotació de 2 milions d’euros.
El pla també destina 2 milions d’euros al patrocini de grans esdeveniments que tenguin atractiu turístic i altres 2 milions a millorar la comunicació sobre la situació sanitària i les restriccions vigents als principals mercats emissors.
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
En un informe recomana cercar alternatives i el Ministeri apunta a una solució en superfície
La Unitat de Diagnòstic Molecular i Genètica Clínica de l'Hospital Son Espases ha detectat aquesta variant que afecta només determinats llinatges menorquins