L’IB-Salut sancionarà els conductors que es neguin a conduir les noves ambulàncies
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Argumenta el seu desacord amb la reforma, ressaltant omissions en la consulta pública i discrepàncies amb les exigències ambientals i territorials de les illes
95
El govern de les Illes Balears ha presentat al·legacions a la reforma del Reglament General de Costes que ajusta els límits de les concessions en el domini públic marítim-terrestre. Aquesta decisió respon a la preocupació per l’adequació d’aquestes modificacions a les necessitats reals de l’entorn costaner de les Illes Balears i als processos legals requerits per a la seva implementació.
En aquest context, el Govern subratlla el seu compromís amb la salvaguarda del domini públic marítim-terrestre. L’administració autonòmica considera que el projecte de reforma, proposat després de l’anul·lació del Reglament de Costes de 2022 pel Tribunal Suprem a causa de l’omissió de la consulta pública, no reflecteix adequadament els interessos i necessitats de la comunitat insular.
El Govern considera que la consulta pública prèvia duta a terme s’ha realitzat sense facilitar a la ciutadania l’accés a documents clars i concisos i sense la informació necessària per a una participació informada. Aquesta deficiència va en contra del que s’estableix en l’article 133.4 de la Llei 39/2015, per la qual cosa la situació actual equival a una falta de consulta i s’advoca per la realització d’una nova consulta pública prèvia que compleixi amb totes les garanties legals.
També es qüestiona la necessitat de modificar el Reglament General de Costes de 2014 per motius relacionats amb el canvi climàtic. Les preocupacions que es pretenen abordar ja estan contemplades en la llei de costes de 1988, la seva modificació de 2013, el mateix reglament de 2014, i en l’Estratègia d’Adaptació al Canvi Climàtic de la Costa Espanyola de 2017.
La reforma del Reglament General de Costes presenta objectius imprecisos i innecessaris, especialment en la modulació i limitació de la durada de les concessions, així com en la introducció de procediments de concurrència competitiva sense justificació clara.
La proposta inclou el desenvolupament reglamentari de definicions legals que impliquen noves delimitacions, incorporant terrenys confrontants al domini públic marítim-terrestre de manera injusta i fins i tot, en alguns casos, il·legal. Les modificacions suggerides manquen d’una necessitat demostrada i podrien violar principis de legalitat i coherència normativa. Existeixen alternatives menys disruptives per a corregir errors, que permetrien abordar les preocupacions sense alterar significativament el marc regulador actual.
Finalment, s’han d’explorar solucions alternatives, tant reguladores com no reguladores, a la modificació del reglament. Aquestes mesures evitarien l’eliminació d’ocupacions en el domini públic marítim-terrestre, una acció que no reconeix el valor social i econòmic del litoral. Aquesta perspectiva és crucial, especialment en una comunitat com les Illes Balears, amb una geografia insular i un sector terciari predominant.
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer del General Riera de Palma
La Policia Local de Palma es troba a l'espera del certificat mèdic que confirmi la declaració de l'home, d'uns 50 anys, el qual va donar negatiu en alcohol i drogues