Ajuntaments, consells, associacions d’hotelers, veïnats, representants sindicals i dels cossos i forces de seguretat han proposat aquest dilluns al govern les seves idees per millorar el decret del turisme d’excessos.
El decret d’excessos passarà a anomenar-se de “turisme responsable“, un fet que convenç moltes de les parts. La vicepresidenta executiva de la Federació Hotelera de Mallorca, María José Aguiló, demana que “s’analitzi la seguretat jurídica de la norma”.
Neus Mateu, regidora de Seguretat Ciutadana de l’Ajuntament de Sant Antoni de Portmany reclama que es faci promoció de la modificació de la norma “en origen” i “en positiu”.
Augmentar les sancions als infractors o l’eliminació de la zonificació són algunes de les peticions més recurrents. El batle de Calvià, Juan Antonio Amengual, creu que és “injusta, i no democràtica”.
El govern s’ha compromès a recollir totes les propostes i a tenir-ho enllestit per a la pròxima temporada. A la següent reunió de la subcomissió, preveuen ja presentar-hi un esborrany de la modificació del decret.
Ha estat per casualitat que al mateix edifici del nucli costaner de Son Servera, on es va cremar ahir un pis, la Guàrdia Civil ha fet escorcolls i ha detingut una persona, vinculada als baixos