Una parròquia de Palma acull famílies que han quedat sense sostre
Quasi 50 persones viuen a un recinte de la Mare de Déu de Montserrat del Rafal
L'objectiu: determinar les principals vies de contagi del Covid_19 i dissenyar un model de lluita eficaç contra el virus
Foto: Reuters.
84El Govern espanyol rastrejarà més de 40 milions de telèfons mòbils mentre estigui vigent l’estat d’alarma, així com en els dies previs, quan el contagi per coronavirus va començar a generalitzar-se, gràcies a les dades que ofereixin les diferents operadores de telefonia mòbil, segons l’ordre publicada aquest dissabte al BOE.
La Secretaria d’Estat de Digitalització i Intel·ligència Artificial del Ministeri d’Assumptes Econòmics i Transformació Digital realitzarà així un informe a partir d’aquests moviments per a determinar les principals vies de contagi i dissenyar un model de lluita eficaç contra ell. L’objectiu és entendre els desplaçaments de població per a veure com de dimensionades estan les capacitats sanitàries en cada província.
A partir d’aquestes dades, el Ministeri de Sanitat té previst posar en marxa una app per a “l’autoavaluació, sobre la base dels símptomes mèdics que comuniqui l’usuari, sobre la probabilitat que estigui infectat pel Covid-19, oferir informació a l’usuari sobre el virus i proporcionar-li consells pràctics i recomanacions a seguir segons l’avaluació”, exposa el BOE.
Aquesta no és la primera vegada que s’aprova el rastreig de mòbils personals. La mesura és similar al que ja ha realitzat l’Institut Nacional d’Estadística (INE) amb altres finalitats, per conèixer la mobilitat dels espanyols. La mesura va generar controvèrsia malgrat que l’INE va assegurar que les dades eren totalment anònims.
Tota la informació sobre el coronavirus
Quasi 50 persones viuen a un recinte de la Mare de Déu de Montserrat del Rafal
23 persones ateses, amb 4 ferits lleus, que han acabat a l'Hospital de Manacor
Emergències ha atès 677 telefonades anit passada, de les quals una setantena han estat incidents
Una quinzena de persones compartiran sopar i companyia amb aquesta iniciativa solidària