Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
El director general de Finançament, Joan Carrió, confia que en un futur la UE atorgui un major reconeixement a la situació de les Balears en el mapa europeu
Cristóbal Montoro i Catalina Cladera en una imatge d'arxiu.
88El director general de Pressupostos i Finançament, Joan Carrió, reconeix que la legislació europea impedeix que el nou règim especial (REB) inclogui una rebaixa de l’IVA com sí es contempla en el cas de les Canàries. L’arxipèlag canari es considerat per Europa regió ultraperifèrica. Amb tot, confia que en un futur la Unió Europea atorgui un major reconeixement a la situació de les Balears en el mapa europeu. Són declaracions a la secció d’economia de l’Informatiu Vespre d’IB3 Ràdio.
La previsió de Govern és que el REB es pugui aprovar a principi de l’any que ve i així es pugui incloure en els pressupostos de 2019. De tota manera, diu Carrió, són escèptics fins que Madrid no defineixi tots els detalls del nou règim. Uns detalls que també hauran d’avalar els diferents agents econòmics i socials de la Comunitat.
L’1 d’abril, en el context d’una falta d’acord per aprovar els pressupostos generals de l’Estat, va véncer el termini fixat pel ministre Montoro davant la presidenta Armengol per tancar el REB. Era la darrera data fixada després que tampoc es tancàs a final d’any com havia anunciat el govern espanyol el setembre.
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
A les 5.53 hores ha nascut a Can Misses el primer nadó de les Pitiüses, Marwa Udari Checa
El seu acompanyant, un estranger de vint anys ha patit ferides lleus i ha estat traslladat a la Policlínica Nuestra Señora del Rosario
70 caravanes de l’associació Caravaning Oasis s'han reunit per acabar el 2025 i començar l'any nou