Recuperen les tonades i cançons que cantaven antigament els treballadors
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
La Conselleria de Salut s'encarregarà a partir d'ara de redactar el pla especial, que fins ara tramitava l'Ajuntament
Foto: IB3 TV
138La Conselleria de Salut s’encarregarà a partir d’ara de redactar el pla especial de Son Espases. Una decisió que pren davant el retard de l’Ajuntament de Palma. Es tracta del planejament que permetria la construcció de l’aparcament gratuït de Son Espases. De fet, fonts municipals apunten que aquest ha estat un dels motius per a que el Govern s’atorgàs fa una setmana la potestat de fer lo directament a través d’un decret llei, el seté de la legislatura.
Es tracta del projecte que ha d’ordenar urbanísticament la zona on s’ubica l’hospital de referència i que hores d’ara, 7 anys després de la seva inauguració, encara no està enllestit. Així es recull al decret llei aprovat fa una setmana al Consell de Govern per agilitar precisament la construcció de centres educatius, sanitaris i social.
Fins ara el departament d’urbanisme de l’Ajuntament de Palma era l’encarregat d’elaborar el planejament. La tramitació però, segons el Director General d’Urbanisme, Lluís Corral, “es trobava aturada” i davant aquesta situació, Salut agafarà les regnes. Corral, en declaracions a l’Informatiu Matí d’IB3 Ràdio ha assegurat que és l’únic canvi que preveu el decret llei respecte de Son Espases i nega que es permet ampliar o reforma el recinte més enllà dels paràmetres que ja estaven establerts.
A efectes pràctics, la conselleria de Salut tindrà llum verda per agilitar la construcció d’un nou pàrquing per atendre els usuaris de l’hospital, alternatiu al de pagament que ara hi ha. Això evitaria el rescat d’aquesta criticada infraestructura de pagament.
L’hospital de Son Espases, fruit del contracte d’explotació, té un aparcament de pagament que ha estat molt criticat per usuaris i treballadors. L’adjudicatària, el grup ACS, cobra perquè així ho va estipular la concessió, i per això l’executiu vol trobar una alternativa a la situació creant-ne un nou de gratuït, que serà una estructura en superfície.
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
'Elements, el batec de la vida' és la primera experiència immersiva de pagament que es fa dins un temple mallorquí, fusionant l'arquitectura sagrada i l'art digital
Ferides sa mare i la padrina, que han estat traslladades a un centre hospitalari
Ha ajudat a mantenir les tradicions del poble, ja que era qui feia les carrosses de la Beata