Mor un ciclista a la carretera de Santa Maria
L’home, d’una quarantena d’anys i de nacionalitat estrangera, ha estat atropellat per dues furgonetes a la via que connecta Santa Maria del Camí amb Santa Eugènia
De les 16.738 actuacions previstes per la Inspecció, més de mil vigilaran el control horari
Imatge d'arxiu.
99La planificació autonòmica de la Inspecció de Treball i Seguretat Social per a 2020 presentada aquest dilluns preveu en total més de 16.700 actuacions centrades en la lluita contra la precarietat laboral, gairebé la meitat planificades per la comunitat. Un dels capítols destacats és la vigilància del control horari, d’obligat compliment des del maig passat. De les 600 actuacions planificades en aquest camp enguany, s’incrementen a més de mil l’any que ve. La directora estatal de la Inspecció de Treball i Seguretat Social, Maria Soledad Serrano, considera que “les empreses han tengut temps suficient per fer aquest control correctament, i que en aquestes alçades ja hauria d’estar en marxa” tot i que no ha assegurat si ara sancionaran més.
En la planificació de l’any que ve, hi ha previstes prop de 4.000 actuacions per revisar aspectes de la qualitat en el treball, com la contractació temporal o les condicions salarials; una quinzena més de campanyes per fomentar la igualtat entre homes i dones; i també 3.900 accions en prevenció de riscos, entre les quals s’inclou un miler de visites a empreses de la construcció. El conseller de Treball i Model Econòmic, Iago Negueruela, parla d’una planificació pensada a centrar-se en les condicions de treball. “La nostra economia continua creixent a menor ritme que altres anys però el nivell d’ocupació que s’ha generat és important (…) tot l’èmfasi s’ha de posar sobre les condicions, sense oblidar la part de Seguretat Social i un altre tipus d’actuacions”, ha assegurat el responsable de Treball.
El 2020 comptarà amb dues campanyes específiques noves: una per inspeccionar una vintena d’empreses de neteja viària, i una altra a concessionàries d’Aena.
L’home, d’una quarantena d’anys i de nacionalitat estrangera, ha estat atropellat per dues furgonetes a la via que connecta Santa Maria del Camí amb Santa Eugènia
El padrí ha hagut de ser traslladat a l'hospital per ser intervengut
Un particular restaura el llaüt 'Els Gorretes', que sortí de drassanes l'any 1891, a Maó, i des de llavors sempre ha mantengut l'activitat
Ha estat trobada aquest divendres al matí en la casa d'una finca d’un veïnat