L'executiu balear també reiterarà la petició de revisar la regulació dels ERTO, que dificulta la reobertura de les empreses turístiques
Mallorca, Menorca i Eivissa no passaran dilluns a la Fase 3. El Govern insistirà, però, a demanar a l’executiu central que es reobri la mobilitat entre illes al més aviat possible. Balears havia demanat avançar l’entrada a la nova fase, però sense obrir els locals d’oci nocturn.
També tornarà a traslladar al Govern central la petició del sector turístic de permetre a les empreses obrir a mig gas en una prova pilot el mes de juny, sense que això els obligui a perdre les bonificacions dels ERTOs de la totalitat dels treballadors.
En aquest sentit els hotelers de l’illa afirmen que continuen treballant en les proves pilots que es faran a partir de 15 de juny en dues zones turístiques de Mallorca. Continuen reclamant la flexibilització dels ertos parcials i les bonificacions a la seguretat social per garantir l’obertura dels establiments.
La patronal de la petita i mitjana empresa de Mallorca considera que, més enllà de passar de fase, allò que realment és important és que hi hagi demanda, tant local com de turistes.
A més de la zona del Llevant, també els cerquen al Raiguer amb mitjans terrestres