Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
En la cinquena Conferència de Presidents de les Illes, també s'ha acordat iniciar el tràmit per traspassar les competències d'ordenació territorial de litoral en rústic
Aquest dijous s’ha celebrat la cinquena Conferència de Presidents de les Illes, la qual ha estat molt centrada en el cicle de l’aigua i l’ordenació de competències al litoral. Així mateix, el Govern transferirà als consells insulars 20 milions d’euros, per tal que els ajuntaments redueixin les pèrdues de les xarxes municipals de distribució d’aigua potable. De fet, alguns municipis poden arribar-ne fins a un 60 % de pèrdues.
Els consells seran els encarregats de distribuir la partida establerta als municipis. Aquesta nova inversió se suma als més de 450 milions d’euros que ja s’han destinat al sanejament i abastiment d’aigua.
També s’ha acordat iniciar el traspàs de competències d’ordenació territorial al litoral. Si bé els consells insulars ja són els responsables en urbà, ara també ho seran del sòl rústic; això permetrà, per exemple, que l’Agència de Disciplina Urbanística pugui controlar-ne l’ordenació.
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
Quasi 50 persones viuen a un recinte de la Mare de Déu de Montserrat del Rafal
23 persones ateses, amb 4 ferits lleus, que han acabat a l'Hospital de Manacor
Emergències ha atès 677 telefonades anit passada, de les quals una setantena han estat incidents