Llum verda a la construcció de 77 xalets nous a s’Estany d’en Mas, a Manacor
Els promotors han esperat 45 anys per poder urbanitzar

El 70% dels 24.000 amarraments estan ocupats tot l'any i amb poca activitat
La costa de Balears encara no està saturada d’embarcacions d’esbarjo però el conseller de Mobilitat, Marc Pons, alerta: “Els ritmes i les tendències que s’han duit fins ara no són sostenibles en creixement en el temps”.
Ara mateix, a la costa de Balears hi ha fins a 30.000 embarcacions d’esbarjo, comptant tant les que hi fondegen com les que hi estan amarrades. D’amarraments n’hi ha 24.000 i amb un alt grau d’ocupació: el 70% estan ocupats tot l’any. “Entre aquestes embarcacions hi ha un nivell molt baix d’activitat”, concreta la directora gerent de Ports, Cristina Barahona. “Les embarcacions surten pocs dies a l’any a navegar i més de la meitat no surten cap dia”.
D’altra banda, segons un estudi del SOCIB, hi ha 22.000 llocs de fondeig, la majoria sense regular. En algunes zones, de vegades, hi ha saturació, fet que provoca efectes negatius tant en el medi ambient com en la seguretat i el benestar de la població. En un dia de màxima activitat, es calcula que 12.000 embarcacions surten a fondejar, un 40% del total.
Totes aquestes dades es tendran en compte a l’hora de fer el Pla General de Ports, un projecte a 15 anys vista que es presentarà el primer trimestre de l’any que ve. “Hem d’apostar per una millor gestió i eficiència de les instal·lacions ja existents per no ocupar més territori”, conclou Barahona.
Els promotors han esperat 45 anys per poder urbanitzar
La Federació Balear d'Espeleologia acusa la Societat Espeleològica Balear i la Direcció General de Medi Natural de causar danys en una cavitat de la Xarxa Natura 2000
Cada dimecres d'estiu, el bar Infanta és el punt de trobada on fins i tot és necessari tancar el carrer
Ha hagut de ser atès en el lloc dels fets per ferides de segon grau a la cama i el braç