Ha mort Xisco Quesada, el jove mallorquí que va commoure les xarxes mostrant el seu dia a dia amb el càncer
Pare de dos fills, Quesada es va donar a conèixer a les xarxes socials per compartir sense filtres el seu dia a dia amb la malaltia
L'obesitat afecta un 30% dels ciutadans europeus; i a les Illes, 400.000 persones tenen problemes de sobrepès
L’obesitat afecta un 30% dels ciutadans europeus; i a les Illes, 400.000 persones tenen problemes de sobrepès. Els experts qualifiquen el sobrepès de “pandèmia del segle XXI” i lluitar contra aquest problema és un objectiu prioritari de la UE, per les patologies associades que implica.
Ara, el grup NUCOX lidera la investigació de HealthyW8 a les Balears. Investigadors com Josep Antoni Tur Marí tendran un rol destacat en el projecte, en què participen 24 grups de prop de 10 països.
Josep Antoni Tur explica que, si bé en edat adulta estam per davall de la mitjana, som líders en obesitat infantil. A més, diu que l’augment de patologies com els ictus a edats més primerenques tenen a veure amb el sobrepès.
La investigació se centra en infants, adults joves i persones més grans de 60 anys, i esperen reclutar 300 voluntaris, que s’han de comprometre a seguir els consells de salut durant un any. Durant aquest temps, hauran de passar revisions en persona i també es recolliran dades mitjançant una aplicació específica.
Després, tota la informació que s’aconsegueixi de la saliva, la sang, l’orina, la biota i el cor es processarà per extreure’n conclusions. Els resultats definitius tardaran 5 anys.
Pare de dos fills, Quesada es va donar a conèixer a les xarxes socials per compartir sense filtres el seu dia a dia amb la malaltia
Les aules tenen goteres i l'escala d'emergències està precintada
Els treballadors asseguren que se senten indefensos per la manca de representats legals