Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
Hi ha 17 acusats, en una investigació que pretén demostrar les relacions corruptes entre l'empresari i la Policia Local de Palma
87
El judici del cas Cursach es reprèn aquest dilluns amb les declaracions de més de 300 testimonis i pèrits. Recordem que hi ha 17 acusats, en una investigació que pretén demostrar les relacions corruptes entre l’empresari i la Policia Local de Palma.
Cursach s’enfronta a una pena d’un any i mig de presó després que el ministeri fiscal va modificar la demanda inicial de vuit anys i mig de condemna. La Fiscalia li atribueix els delictes de pertinença a organització criminal i prevaricació.
L’última sessió va tenir lloc el passat 15 de juliol, just un mes després que comencés en l’edifici del Tribunal Superior de Justícia de Balears (TSJIB). Cal recordar que la vista oral està assenyalada per la Secció Primera fins a abril de l’any pròxim i, abans de l’inici, el Ministeri Fiscal va retirar l’acusació contra vuit persones, una morta durant la fase d’instrucció judicial.
L’ombra de la instrucció de Penalva i Subirán
En la primera fase del judici Bartomeu Cursach es va acollir al seu dret a no declarar i el seu misser va demanar la nul·litat de les actuacions en referència a la presumpta parcialitat del jutge i el fiscal instructors, Manuel Penalva i Miguel Ángel Subirán.
La periodista especialitzada en informació de Tribunals d’IB3 Ràdio, Carme Moreno, explica les claus de la primera fase i la resposta de la presidenta del tribunal, Samantha Romero, a les pressions sobre el judici:
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
A les 5.53 hores ha nascut a Can Misses el primer nadó de les Pitiüses, Marwa Udari Checa
Una dona de 71 anys ha mort ennuegada amb el menjar
70 caravanes de l’associació Caravaning Oasis s'han reunit per acabar el 2025 i començar l'any nou