El jutge de l’Audiència Nacional, Manuel García Castellón, ha acordat la posada en llibertat de l’excomissari José Villarejo. El magistrat ha adoptat aquesta decisió davant la impossibilitat de poder jutjar-lo abans de novembre, quan es compleix el límit màxim de 4 anys des que va ingressar a presó preventiva.
Villarejo va entrar a presó després de la seva detenció dins l’Operació Tàndem. El jutge ha adoptat la mesura després de la sol·licitud de la Fiscalia Anticorrupció. El magistrat li ha imposat, no obstant això, mesures cautelars com la compareixença en el jutjat, la prohibició de sortida de territori nacional i retirada de passaport.
Villarejo sortirà de la presó d’Estremera de Madrid en les pròximes hores.
El cos, quasi momificat i encara per identificar, va ser localitzat a l'interior d'una caseta abandonada ubicada entre Can Picafort i Son Serra de Marina
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros