El valencià Carlos Sancho, guanyador de les I Jornades Internacionals de Direcció de Banda
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
I denuncia les constants amenaces que han patit ell, els testimonis i el fiscal del cas
El jutge del cas Cursach rebutja ser apartat de la causa en un escrit de prop de 200 pàgines, en el qual denuncia les constants amenaces que han patit ell, els testimonis i el fiscal del cas.
Diu que els ha investigat una empresa americana d’espionatge, que han intentat cremar el seu vehicle i que, tant ell com el fiscal Subirán, es veuen obligats a dur una arma en el seu dia a dia.
A més, denuncia que hi ha una campanya que intenta desviar l’atenció dels fets criminals que s’investiguen i que vol esgotar, físicament i psicològicament, els testimonis i investigadors.
També parla dels Whatsapps que varen originar la petició de recusació, els que va intercanviar amb la testimoni protegida. El magistrat nega haver-la pressionat i recorda que ella mateixa acaba de confessar que és mentida que el jutge o el fiscal l’hagin coaccionada.
Explica que li va enviar els missatges per animar-la i que ho tornaria a fer, tot i que admet que els comentaris poden ser poc estètics. De moment, Penalva està apartat temporalment de la causa i serà l’Audiència qui decidirà si el retira o no de manera definitiva.
Haurà de valorar els escrits de recusació que han plantejat les defenses amb el suport d’Anticorrupció i també els arguments del jutge. Tot i defensar la seva continuïtat, l’instructor també comenta en el seu informe que, si l’Audiència decideix apartar-lo del cas, recuperarà la seva vida.
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Un dels cupons venuts ha estat premiat amb 500.000 euros i quatre més amb 35.000 euros cadascun
Durant la jornada, s'han arribat a registrar ones de fins a 13 metres
L’Audiència de Palma reprèn el judici amb jurat per la mort de la criatura el 2023; demanen presó permanent revisable per a la mare i l’oncle