Els afectats demanen comprensió als propietaris i a l'administració, suspendre els imposts
El 75 per cent del comerços de Palma són en règim de lloguer. Ja fa 3 setmanes que les barreres estan abaixades, no hi ha ingressos, però els lloguers s’han de continuar pagant. I no són precisament barats. Parlam des de mil euros a les barriades als 5 mil o més als principals carrers comercials del centre.
Alguns comerciants envien cartes com aquesta als propietaris expressant la voluntat de suspendre el contracte mentre duri l’estat d’alarma però el més habitual és arribar a un acord entre ambdues parts.
Els comerciants es veuen abocats a demanar crèdits no només per fer front al lloguer. Algunes barreres pot ser no es tornin a apujar. Per això, demanen a la població que, després del confinament, es pensi en el comerç de proximitat i a les administracions que suspenguin els imposts.
Unes 200 persones s’han concentrat a les portes del centre, as Pil·larí, a Palma, i s'hi ha llegit un manifest: "Aquí t'esperam, amb els braços oberts"
Continua ingressat a Son Espases, estable, i serà traslladat a planta
Es tracta d'un immoble històric, de més de 550 metres quadrats i taxat en 1,5 milions d'euros