Un home ha mort en caure una roca damunt casa seva a cala Sant Esteve, as Castell
Després de l'accident, s'han desallotjat els habitatges que estan també situats davall el penya-segat
La principal reivindicació que fan és l'aprovació a Espanya de medicació que ja s'empra a Alemanya
Miquel Vanrell pateix la malaltia d’Andrade. Una malaltia genètica i catalogada com a rara. La causa l’acumulació arreu del cos d’una proteïna anòmala creada pel fetge que afecta el sistema nerviós i els nirvis que connecten el òrgans. Mallorca és el quint focus mundial d’aquesta patologia que només es transmet de pares a fills.
Hi ha més de 300 persones portadores del gen d’aquesta malaltia. A l’Associació Balear de la Malaltia d’Andrade (ABEA) fan feina per conscienciar respecte del mal d’Andrade i acaben d’elaborar un documental: ‘El principio del fin’.
El tractament sol suposar un trasplantament de fetge. La principal reivindicació que fan és l’aprovació a Espanya de medicació que ja s’empra a Alemanya.
És possible ser portador del gen sense mai manifestar-ne símptomes i, per tant, transmetre la malaltia sense saber-ho. Per això, una altra de les prioritats d’ABEA és donar a conèixer la teràpia prèvia a l’embaràs.
Esperen que l’aprovació dels tractaments es faci com més aviat millor i suposi l’inici del final de la malaltia d’Andrade.
Després de l'accident, s'han desallotjat els habitatges que estan també situats davall el penya-segat
Les grans dimensions del roc, d'uns 5 metres de diàmetre i un pes aproximat de 7 tones, han dificultat les feines, que han durat més de 10 hores
Les fulles queden picades i s'umplen de petits forats causats per aquest insecte
Avui, ja recuperada i quinze anys després d'aquell procés que la va marcar de per vida, insisteix en la importància de la prevenció