El Mercadal i la fase d’ascens, entre la il·lusió de tornar a Tercera i el respecte a la COVID-19
La indefinició de la Federació quant al format i el risc de contagiar-se generen dubtes; el vestidor no entén aquesta situació en una categoria d'aficionats
El Mercadal tenia clar l’objectiu d’enguany, tornar a Tercera, la categoria en la qual va jugar onze temporades seguides. Amb el que no comptava, com tothom, era amb la crisi de la COVID-19 i molt manco en què la Federació mantengui, a hores d’ara, la intenció de celebrar una fase d’ascens en seu única a Mallorca… el format de la qual encara no ha definit.
I així, el Mercadal ha tornat a l’activitat tres mesos després. El propòsit, adquirir el punt de forma física i de joc justos per ser un equip competitiu per jugar el play-off d’ascens a Tercera, dins la segona quinzena de juliol. Al vestidor blanc i vermell costa d’entendre que una categoria aficionada no s’hagi suspès definitivament i que la solució sigui, a més, un sistema que perjudica la seva condició de campió de Menorca i li fa perdre el factor camp com a tal.
D’altra banda, a 650 metres de Sant Martí hi ha el geriàtric del municipi, un dels principals focus de la pandèmia que patim i un motiu d’especial sensibilització per a la plantilla. Alguns jugadors ja han anunciat al club que no viatjaran per evitar qualsevol risc de contagiar-se. Si la fase d’ascens finalment se celebra, el Mercadal reclamarà a la Federació que assumeixi tota responsabilitat sanitària.
Ha estat per casualitat que al mateix edifici del nucli costaner de Son Servera, on es va cremar ahir un pis, la Guàrdia Civil ha fet escorcolls i ha detingut una persona, vinculada als baixos