Mor el resident de Formentera que estava en estat crític a causa d’una baralla
La Guàrdia Civil continua amb la investigació i, de moment, no han informat de la detenció del suposat agressor
El comprador és majoritàriament estranger, procedent del nord d'Europa
Imatge promocional d'un habitatge en venda a Eivissa.
182El mercat de l’habitatge vacacional a la costa de les Illes Balears està en mans de compradors estrangers d’alt poder adquisitiu, sobretot del nord d’Europa. Ja no són russos. Mallorca i Eivissa són les illes on la reactivació està més consolidada. Fa tres anys que Tinsa ha detectat un patró positiu.
Concretament, segons l’informa ‘Habitatge a la costa 2018’, el preu de l’habitatge vacacional de Sóller s’ha disparat un 21% en un any. És la segona major pujada de tot l’Estat, només per darrere de Sandexo (Pontevedra), amb un 24,6%. De fet, Portals Nous, a Calvià, és la zona amb el metre quadrat dels plurifamiliars més car de totes les Illes: per sobre dels 6.000 i 8.000 euros. Però el preu dels unifamiliars a Eivissa, per exemple, s’enfila fins als 12.000 euros el metre quadrat. Tinsa alerta que els preus d’Eivissa han tocat màxims.
Amb tot, l’estoc d’habitatges nous a la costa balear és pràcticament inexistent, apunta l’informe. El poc que hi ha és de segona mà i se situa en zones costaneres d’alt standing de Mallorca. Es tracta de cases amb moltes prestacions i serveis. Destaca, sobretot, l’ús de la domòtica. Com que l’oferta disponible és baixa, el mercant s’està redirigint a zones allunyades de la costa, com Santa Maria del Camí.
Altrament, el mercat del lloguer és més rellevant que el de la compra. Tinsa alerta que, a Mallorca, “actualment es viu una situació d’impàs a l’espera de veure com es concreta i quins efectes té la nova regulació que vol limitar el lloguer turístic”.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
La Guàrdia Civil continua amb la investigació i, de moment, no han informat de la detenció del suposat agressor
Un dels decrets inclou la renovació automàtica dels contractes de lloguer
El decret no aclareix què és un fons voltor i estableix que no es podrà comprar per davall del 70% del valor de l'immoble