Tot i que el Mercat Nou d’Eivissa no ha aturat de treballar des de l’inici de l’estat d’alarma, ara amb l’activació de la fase 1 de la desescalada, ha obert les terrasses dels bars, que convertien el recinte en un espai de molta afluència a l’exterior. A l’interior, es treballa des de fa setmanes gairebé al cent per cent.
Asseguren els titulars de les paradetes que mantenen el volum d’ingressos d’abans del confinament. El que ha canviat, això sí, és la dinàmica de les vendes.
N’hi ha que mantenen la façana habitual del seu negoci i n’hi ha que han decidit protegir els seus clients amb mampares. I l’activitat gairebé sense interrupció ja que només roman tancat un negoci des de l’inici del confinament. Els comerciants creuen que el fet de ser un centre neuràlgic que dona un servei de primera necessitat, no ha de deixar de banda la reforma de l’edifici que demanen des de fa temps.
Es manté l’activitat a l’interior, i a l’exterior torna el moviment. Els propietaris de les terrasses en fan un balanç positiu, però n’esperen una passa més. En una d’aquestes, Sa Nova Plaça, han passat de tenir 18 taules a vuit. Asseguren que no han reduït la plantilla però sí la jornada de tres dels cinc treballadors.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular