Els dies 8, 9 i 10 de maig es farà l’avaluació diagnòstica del curs 2017/2018 a tot l’alumnat de sisè de primària de Balears. Aquestes proves formen part del model propi d’avaluació diagnòstica de la Comunitat i no tenen efectes acadèmics.
Aquest curs s’avaluaran tres competències: comunicació lingüística, la competència matemàtica i les competències bàsiques en ciència i tecnologia. Segons la Conselleria d’Educació, els resultats de les proves realitzades a l’etapa d’educació primària al llarg dels darrers cursos apunten cap a una millora en les diferents àrees del currículum.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular