Dussan i Marica Mihajlovic recorden com escaparen de la guerra de Bòsnia i l'arribada a Sóller el desembre del 1992
Dussan i Marica mostren les úniques fotos que conserven de les seves filles bessones d'abans d'arribar a les Balears.
21
Escolta aquí l’entrevista sencera a Ib3 Ràdio
Quan ha fet anys de l’arribada dels refugiats de Bòsnia a Sóller, Marica i Dussan Mihajlovic recorden com varen poder escapar d’un conflicte que provocaria 98.000 morts. “El meu germà va ser de les primeres víctimes a morir. Tenia 45 anys i no se’n va voler anar del poble on vivia. No pensava que les persones amb qui convivia, els seus veïnats, li poguessin fer mal. El seu fill adolescent també va morir”, explica Marica.
“Jo volia un futur per les meves filles bessones. Tenia molt clar que no hi tornaríem per viure-hi”, diu Dussan, qui és taxista.
“Jo ja no conec aquell país. Del llogaret on vaig néixer, no en queda res. Dins les runes de ca nostra, hi ha nascut una pomera”, comenta Marica, qui ha treballat d’infermera d’ençà que va arribar a les Balears.
Va ser dia 3 de desembre del 1992 que 34 refugiats bosnians aterraren a Son Sant Joan amb un avió d’Air Europa. El grup d’Acció Social de la parròquia de Sóller, i el dentista Joan Frau i la seva parella, Mayte, coordinaren l’acollida.
El sostre del poliesportiu de Binissalem ha sortit volant i ha caigut damunt les cases veïnades, la qual cosa ha provocat nombrosos desperfectes