Qualifica d'"incoherència absoluta" la posició del Govern de les Illes Balears
Carlos Luján / Europa Press
98El ministre de Política Territorial, Ángel Víctor Torres, ha assegurat aquest divendres que les al·legacions de les comunitats autònomes governades pel PP no aturen el procés de derivació de menors migrants. Torres ha defensat que s’està fent una “feina àrdua” i que “no hi ha problemes” amb els expedients dels menors migrants no acompanyats perquè “els 15 dies per a la derivació es compliran a finals de la setmana vinent” i “els expedients estaran preparats”.
Ha insistit que els expedients en tràmit “estaran complets perquè puguin ser derivats”, per tant, “el problema” es dona en les comunitats governades pel PP, que “són les que estan presentant al·legacions”, però això “no paralitza que aquests menors vagin a aquests llocs”. “Aquí sí que hi ha el problema”, ha explicat als mitjans després de visitar les oficines d’Estrangeria a Las Palmas de Gran Canaria, i ha rebutjat que hi hagi dificultats entre la Delegació del Govern i el Govern de les Canàries.
“Són expedients que han d’estar complets, perquè cal preservar el dret superior del menor i ha de ser escoltat”, ha dit. El que “sí que és cert”, ha afegit, és que “només comunitats del Partit Popular han estat les que han presentat al·legacions”, un cop se’ls ha comunicat el nom i cognom dels menors migrants que seran derivats a la seva comunitat autònoma. “És una al·legació que també està regulada com a possibilitat en el procés administratiu”, però això “no paralitza que aquests menors vagin a aquests llocs”, ha reiterat.
En aquest punt ha volgut “reconèixer la feina que fan els funcionaris de les administracions implicades, la feina conjunta de coordinació que s’està fent entre les diferents administracions”, i ha posat sobre la taula “la realitat, i és que qui posa traves torna a ser el Partit Popular, que va votar en contra d’aquesta modificació de l’article 35” de la Llei d’estrangeria. “Els que no volen que els menors surtin de les Canàries, ho torn a repetir, són el Partit Popular i també el Partit Popular de les Canàries, que va votar en contra al Congrés dels Diputats”, ha recordat.
“Això és així i la gent ho ha de saber”, perquè, ha dit, “la llei està per complir-se i ja és efectiva”, tot i que hi ha comunitats que han anat al Tribunal Suprem, com les Balears, “perquè se suspengui”, però “després demanen acollir-se a la contingència migratòria”, cosa que és “una incoherència absoluta”. El Tribunal Constitucional “no ha paralitzat la llei”, per tant, “està vigent presentar una al·legació, presentar un suggeriment, presentar una reclamació, i és el que estan fent les comunitats del Partit Popular, però no paralitza el destí”.
En el cas dels menors que s’acullen a l’article 35 modificat, la tutela “passa de la comunitat on arriben a la comunitat on va destinat aquest menor” i això “és un gran canvi, perquè per primera vegada en la història la tutela canvia de comunitat autònoma i això és el que estan al·legant, però no paralitza i, aleshores, hauran de ser rebuts”, ha conclòs.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros
Els altres tres detinguts en la darrera operació contra el narcotràfic a Son Banya han quedat en llibertat
Més de mig miler d'alumnes de Mallorca reben un premi a l'esforç i el rendiment acadèmic
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular