Actualitat
L’exposició sobre arqueologia urbana del Museu de Menorca, inaugurada el cap de setmana,
recull els materials més interessants que s’han trobat en els darrers 20 anys a les excavacions arqueològiques preventives, prèvies, a obres tant públiques com privades. S’hi poden veure un centenar de peces que van des de l’època Talaiòtica fins al Segle XX.
El cas més curiós, i el més intrigant, és el del bòtil que es va trobar a la Catedral de Ciutadella fa vuit anys durant la restauració de la portalada; hi estava aparedat. A dins hi havia un pergamí i una moneda del Rei Carles IV. Per tant aquesta càpsula del temps correspondria a l’inici de la construcció de la porta Neoclàssica, l’any 1807. Però el gran interrogant és què diu el pergamí i qui és l’autor; un misteri que no es resoldrà.
L’exposició es podrà veure fins al cinc de maig al Museu de Menorca i des de mitjan agost fins al nou de novembre a la Sala El Roser de Ciutadella.