El valencià Carlos Sancho, guanyador de les I Jornades Internacionals de Direcció de Banda
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
S'elaboren amb farina, mantega cuita o seu, sucre, infusió de batafaluga i llevat, i cap al primer terç del segle XX ja es considerava una recepta perduda
Què són els panets de mort?, com s’elaboren i quin és el seu origen? Rosa Rotger, una aficionada a la gastronomia que té un bloc de cuina menorquina i receptes casolanes (Tiberis, el bloc de cuina menorquina), n’ha revelat els secrets en una activitat organitzada pel Museu de Menorca, que ha atret força públic.
La referència més antiga es troba al Die Balearen, de l’Arxiduc Lluís Salvador d’Àustria, de 1893, que els anomena “panets de tots es morts”. Per a l’ocasió, Rosa fa servir una recepta més moderna, que una dona menorquina va trobar a la casa familiar en una llibreta de sa mare. Els ingredients són simples: farina, mantega cuita i/o seu, sucre, infusió de batafaluga i llevat.
Amb el pas del temps, els bunyols i panellets han acabat guanyant la batalla a la molla més seca i gruixuda dels panets de mort, de menys valor gastronòmic. Exemple d’una cuina que els aficionats com na Rosa es resisteixen a veure desaparèixer.
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Un dels cupons venuts ha estat premiat amb 500.000 euros i quatre més amb 35.000 euros cadascun
Durant la jornada, s'han arribat a registrar ones de fins a 13 metres
L’Audiència de Palma reprèn el judici amb jurat per la mort de la criatura el 2023; demanen presó permanent revisable per a la mare i l’oncle