Ha mort Pedro Bermúdez, ‘Azuquita’, el creador del ‘rumbakalao’, a 47 anys
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’

Provinents dels nuclis urbans i amb formació o experiència laboral
A Espanya ha baixat més d’un 30% l’entrada de migrants de forma irregular per via marítima fins el 31 de juliol d’enguany, segons el darrer informe del Ministeri de l’Interior. Això sí, els migrants que utilitzen la ruta algeriana que arriba a les Balears augmenta un 14%. Hem parlat amb Laura Bosch, treballadora social amb més de 20 anys d’experiència en l’atenció de migrants en procés de regularització a Mallorca, per conèixer millor qui arriba a les nostres costes en barca de manera irregular.
En aquest sentit, Bosch explica que ara mateix hi ha un nou perfil de migrant que arriba per la mar. Una nova generació que ve de les ciutats i que té formació. D’altra banda, també assegura que la majoria dels que venen del sud del Sàhara no queden, sinó que parteixen cap a França o altres països europeus.
Tanmateix no hi ha xifres, ni es creuen dades com les del padró o les de les arribades per l’aeroport amb visat de turista que no tornen. La manca de dades els dificulta la feina i l’acollida, i ho reivindiquen des del sector per poder dur a terme una millor atenció als migrants i facilitar-ne integració.
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’
Farà rehabilitació per continuar el procés de recuperació
Als seus inicis dalt el cavall, ja li va tocar per sorteig ser caixer fadrí del bienni 1991-1992
La policia actua des de primera hora del matí a Palma, Llucmajor i Manacor