Les escoles celebren el Dijous Llarder
Moltes escoles de Palma han sortit avui en una rua al carrer per lluir les disfresses

El document es durà a aprovació inicial a la propera plenària
El nou Pla General de Palma planteja com serà la ciutat durant els propers 20 anys i cerca millorar la qualitat de vida tants dels ciutadans com dels visitants.
Es basa en 5 eixos que aposten per la protecció de l’ús del territori, per una ciutat més sostenible i humana que aposti per la visa als barris i per la diversificació de l’economia. ‘Ha de ser una ciutat sostenible, saludable i basada en l’igualtat i en la prosperitat compartida. També en la diversificació de l’economia. Tot això amb un model de ciutat més compacta, complexa i continua’, ha explicat el batle de Palma, José Hila. És a dir, el Pla General aposta per la reducció del consum de territori i de fet, preveu reduir en un 46% el sòl que es pretenia urbanitzar amb l’anterior pla.
També es pretén humanitzar la ciutat fent eixos transversals que uneixin els barris i dotar-los de més infraestructures i serveis, tal com espais verds i més zones per a vianants per fer-los més propers als ciutadans. ‘Un dels objectius del pla general és aconseguir una ciutat més policènctrica, en la que els habitants trobin tot el que necessiten en 15 minuts’, ha expressat el Gerent d’Urbanisme de l’Ajuntament de Palma, Joan Riera.
Un altre dels problemes que es pretén abordar és el de l’accés a l’habitatge. Gairebé la meitat del habitatges de nova construcció, amb una mitjana del 47%, s’haurà de destinar a habitatge de protecció públic. ‘Multiplicarem per 8 l’oferta d’habitatge social que tenim a dia d’avui, que no arriba als 1.500, i pasarem a tenir-ne 10.700.
L’aprovació inicial del nou pla es preveu dur a terme en el ple d’octubre. Després el consistori començarà les tasques de divulgació, per acostar-lo a tota la població.
Moltes escoles de Palma han sortit avui en una rua al carrer per lluir les disfresses
Les retransmissions especials situen IB3 com la tercera cadena més vista a les Balears aquest diumenge
24 façanes i 11 comerços participen en el concurs de decoració de carnaval