Vandalitzen cinc immobiliàries a Santa Maria
Els establiments, tots amb noms estrangers, han aparegut amb pintades contra els turistes
Menorca rebrà 5 milions d'euros de finançament i podrà limitar l'entrada de vehicles des d'aquest estiu si els estudis ho avalen
Les negociacions entre Més per Menorca i els grups del Pacte s’han allargat fins a darrera hora per arribar a un consens sobre els aspectes més controvertits de la proposició de llei de Menorca Reserva de la Biosfera. El portaveu de la formació menorquinista, Josep Castells, ha mostrat la seva satisfacció pels acords aconseguits. “Totes les esmenes que proposem avui com a transaccions clarifiquen i milloren el text en el sentit de fer-lo més fidel a la proposta que va sorgir del Consell de Menorca”, ha afirmat Castells durant la comissió al Parlament.
En el dictamen aprovat aquest dimecres i que anirà a ple a finals de mes s’estableix que Menorca rebrà 5 milions d’euros de finançament per aquesta llei. El 75% l’aportarà el govern autonòmic i el 25% el consell insular. També es permet que l’illa pugui limitar l’entrada de vehicles des d’aquest mateix estiu. Els grups de l’oposició hi han votat en contra.
D’altra banda, els grups del Pacte han destacat la capacitat de diàleg entre les formacions per satisfer les demandes del poble menorquí després dels desacords.
La proposició de llei que va aprovar el Consell de Menorca el passat mes d’abril va fer trontollar el pacte de govern de l’illa a causa de les discrepàncies entre Més i el Partit Socialista, que va arribar a qüestionar la viabilitat jurídica de la norma basant-se en uns informes de l’advocacia de la comunitat autònoma.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Els establiments, tots amb noms estrangers, han aparegut amb pintades contra els turistes
El foc ha afectat greument una nau d'una empresa d'esdeveniments esportius i ha ocasionat danys menors en dues altres naus
La norma iniciarà la tramitació parlamentària, però no entrarà en vigor aquest estiu i encara no s'ha fixat el sostre de vehicles