Recuperen les tonades i cançons que cantaven antigament els treballadors
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Es prohibirà la circulació de nous cotxes i motos dièsel a partir del 2025, i de benzina a partir del 2035
Imatge d'arxiu. /EFE
230El Parlament ha aprovat aquest dimarts, amb els vots del pacte, la Llei de Canvi Climàtic de les Illes Balears malgrat l’advertència de la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència que s’hi ha pronunciat en contra.
Les principals mesures per arribar al 2050 en unes illes 100% netes passen sobretot per la mobilitat sostenible. Actualment, el 35% de les emissions de CO2 provenen del trànsit rodat. Per això, es prohibirà la circulació de nous cotxes i motos dièsel a partir del 2025, i de benzina a partir del 2035. Les empreses de cotxes de lloguer també s’hi hauran d’implicar. A partir del 2020, un 2% de la flota de vehicles hauran de ser elèctrics, fins arribar al 100% el 2035. La llei preveu la instal·lació de mil punts de recàrrega el 2025.
El tancament de les centrals tèrmiques és un altre dels puntals de la llei. D’aquí a un any començarà el desmantellament des Murterar, a Alcúdia, que finalitzarà quan sigui una realitat el segon cable submarí entre les Illes i la península, previsiblement a partir del 2025.
En el cas dels aparcaments, s’hi hauran d’instal·lar plaques fotovoltàiques als nous de més de mil metres quadrats nous, i als existents de més de 1500. Els nous edificis hauran de disposar també de plaques solars. Finalment, la llei també preveu que tot l’enllumenat públic haurà de ser de baix consum el 2025.
Més informació: La CNMC alerta al Parlament dels efectes negatius de la Llei de Canvi Climàtic
Marc Pons: “Els lobbys han fet tot el possible per intentar bloquejar la Llei de canvi climàtic”
Disculpau, els comentaris es troben tancats
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
Ferides sa mare i la padrina, que han estat traslladades a un centre hospitalari
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer General Riera de Palma