El valencià Carlos Sancho, guanyador de les I Jornades Internacionals de Direcció de Banda
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Per a les esquerres és una iniciativa de caràcter racista; les dretes troben que és una forma d'opressió
El Parlament ha aprovat, aquest dimarts, reclamar al Govern espanyol que impulsi la llei per prohibir l’ús del burca als edificis públics. Li han donat suport només el PP i Vox. Si bé l’esquerra considera que el vel integral és una forma d’opressió per a les dones, socialistes i Més consideren que la iniciativa té connotacions racistes.
En defensa de la proposta, la diputada del PP Cristina Gil ha mantingut que “no es pot tolerar de cap mode” que hi hagi dones obligades a cobrir-se “dels peus a cap” i ha dit que “la igualtat, la dignitat i la llibertat de les dones no són negociables”.
La iniciativa del PP constava de quatre punts. En el primer, el Parlament declara que el vel islàmic integral és una forma d’opressió, que atempta contra els drets fonamentals de la dona. En el segon, s’afirma que els matrimonis forçats i la mutilació genital femenina han de ser perseguits i castigats.
En un tercer apartat, es demana a l’Estat que impedeixi vestir el vel islàmic integral en edificis públics. En l’últim, la cambra balear insta el Govern i la Unió Europea a promoure normes i mecanismes de sanció per castigar-ne l’ús, així com a endurir les penes per als matrimonis forçats i la mutilació femenina.
Els partits d’esquerra han votat en contra en trobar que la iniciativa forma part d’una “guerra entre la dreta i la ultradreta balear”, per veure qui és “més racista i genera més odi”, ha afirmat el portaveu de Més per Mallorca, Lluís Apesteguia.
La diputada socialista Teresa Suárez ha volgut deixar clar que el seu partit manté que el vel integral és una peça “sexista que sotmet a la dona, i punt”. No obstant això, ha qualificat la iniciativa del partit del Govern d’“islamofòbica”.
Des de Vox, el diputat Sergio Rodríguez ha assenyalat que la proposta del PP en “descafeïna” una altra d’anterior, presentada pel seu partit en comissió parlamentària. Rodríguez ha retret al president del PP, Alberto Núñez Feijóo, no oposar-se a l’ús del hijab, el mocador que cobreix cabells i coll i deixa el rostre descobert, perquè “no es pot mesurar la discriminació de la dona pels centímetres de tela que una determinada religió l’obliga a portar”.
Ha estat seleccionat d'entre una vintena de directors amateurs. Oferirà un concert el mes de juny a la Misericòrdia
Un dels cupons venuts ha estat premiat amb 500.000 euros i quatre més amb 35.000 euros cadascun
Durant la jornada, s'han arribat a registrar ones de fins a 13 metres
L’Audiència de Palma reprèn el judici amb jurat per la mort de la criatura el 2023; demanen presó permanent revisable per a la mare i l’oncle