Les obres del segon cinturó de Palma al Coll d’en Rabassa començaran a finals d’any
És una de les vies més congestionades d'Espanya, amb un volum de 188.000 vehicles al dia
Reclama una resposta més eficaç davant els desafiaments als quals s'enfronten les illes
El ple de l’Europarlament ha aprovat aquest dimarts, per 577 vots a favor, 38 en contra i 10 abstencions, l’informe sobre les illes de la Unió Europea (UE). L’informe demana el desplegament de l’article 174 del Tractat de Funcionament de la UE, que estableix que les illes requereixen una atenció especial. També reclama el llançament d’un Pacte de les Illes i una agenda insular europea. En la seva elaboració hi ha participat el Govern amb el suport del president de la Comissió de Desenvolupament Regional del Parlament Europeu, Younnous Omarjee.
L’informe reclama així mateix a la Comissió Europea que doni una resposta més eficaç davant els desafiaments als quals s’enfronten les illes de la UE, des del punt de vista econòmic, mediambiental o demogràfic.
Amb motiu del debat i la votació ha viatjat a Estrasburg la consellera d’Hisenda i Relacions Exteriors, Rosario Sánchez. “Gràcies a l’aprovació de l’informe”, ha dit, “podem reforçar les demandes de les illes europees amb una veritable política europea que tingui en compte les particularitats de cada illa i de cada conca marina”.
Durant el debat, ahir dilluns, l’eurodiputada mallorquina del Grup popular, Rosa Estaràs, ha donat suport a la iniciativa. “Des de fa molt de temps”, ha dit durant la seva compareixença al ple, “hi ha un reconeixement que la insularitat és un desavantatge estructural permanent que s’ha de compensar”.
Sánchez, sobre els PGE: “La compensació de la insularitat ha arribat per quedar-hi”
Disculpau, els comentaris es troben tancats
És una de les vies més congestionades d'Espanya, amb un volum de 188.000 vehicles al dia
A la resta de l'illa és groc, manco al nord que no hi ha cap avís
Cort ha informat que el parc de la Ribera i el de Can Terrers romanen tancats des de les 13.00 hores, mentre que el parc de Bellver tancarà a partir de les 21.00 hores