Ha mort la dona de 70 anys ferida greu en l’explosió de gas a una casa des Migjorn Gran
La víctima estava ingressada a l’UCI de l’Hospital Mateu Orfila amb cremades molt greus
El Govern pretén fer front al problema de la manca d’habitatges mentre l’oposició troba que just s'afavoreix els promotors urbanístics
L’anomenada llei d’habitatges estratègics ha estat aprovada aquest dilluns al Parlament balear, amb els vots favorables de PP i Vox. El conseller d’Habitatge, Territori Mobilitat, José Luis Mateo, ha defensat al Parlament la normativa perquè, diu, permetrà desbloquejar sòl, a més de reduir els terminis per fer habitatges per a residents. Al parer seu, la llei fa front al problema de l’habitatge construint-ne més i més ràpid.
Mateo ha recordat que en els sòls urbans i urbanitzables que es desenvolupin al 50% hauran de tenir algun tipus de protecció. També ha recordat que una norma socialista del 2008, la coneguda com a Llei Carbonero, ja preveia el desenvolupament en les àrees de transició: sòls rústics a tocar dels municipis.
Una opinió totalment contrària a la que tenen els grups parlamentaris de l’oposició. Asseguren que aquesta llei no resoldrà el problema d’habitatge i lamenten que s’afavoreix els especuladors i els promotors immobiliaris. És perquè això demanen la insubmissió dels ajuntaments.
A més, han anunciat un recurs d’empara al Tribunal Constitucional, diuen, per indefensió dels diputats d’aquests grups, a l’hora de votar una norma que ha tengut algunes irregularitats en la seva tramitació. Aquest projecte de llei ha rebut prop de 300 esmenes durant la seva tramitació. Mentrestant, el PP recalca que, amb aquesta normativa, es dona solució a un problema que va generar l’esquerra.
També han apuntat que aquesta llei és el preu que ha de pagar el Govern per tenir pressuposts. Aquesta afirmació ha estat desmentida des de Vox., formació que considera que ara es comença a transitar pel bon camí.
La víctima estava ingressada a l’UCI de l’Hospital Mateu Orfila amb cremades molt greus
L’home hauria saltat al camp i copejat un infant de 12 anys; el jutjat n’ha decretat una ordre d’allunyament
L'Ajuntament de Palma ha prohibit de forma cautelar que l'agressor, un altre venedor, torni al mercat
El conductor ha xocat contra un pal de la catenària del tramvia