El patró de la llanxa motora, que va embarrancar a Cala Rajada la nit del dimecres, anava begut. L’home va ser rescatat per una embarcació i traslladat a la costa. Allà, la Guàrdia Civil li va fer el control d’alcoholèmia i va donar positiu.
Això, però, no vol dir que sigui sancionat, tret que el denunciïn els mateixos tripulants de l’embarcació o Capitania Marítima li obri un expedient. En el moment del sinistre, el patró no va ocasionar danys a tercers ni mal als tripulants i tampoc haurà de pagar el rescat en helicòpter perquè, per llei, Salvament Marítim no ho pot cobrar.
Per tant, de moment, l’únic que haurà de pagar és el reflotament de la llanxa.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros
Actualment, l'Agència de gestió de fronteres de la UE té més de 220 agents desplegats a Espanya, principalment a les Canàries o a la costa sud peninsular