Mor un home en caure d’un penya-segat a Cala Sant Vicenç mentre pescava amb el seu net
La víctima és Gaspar Rosselló, professor, gestor universitari i figura destacada del món acadèmic lligat a la Universitat de Barcelona

La crisi sanitària i la incapacitat de captar nous clients després de la fallida de Thomas Cook obliga el sector a adaptar-se
La situació sanitària ha accelerat els canvis en el model turistíc tradicional. Els viatgers, de cada vegada, s’organitzen més pel seu compte i fugen dels paquets que habitualment ofereixen els turoperadors. Això fa que les reserves per viatjar a Balears siguin aquest estiu un 25 per cent inferiors a les d’abans de la pandèmia.
L’impacte de la Covid fa que els visitants reclamin més flexibilitat a l’hora de poder viatjar i les reserves de darrera hora s’han convertit en habituals. Segons dades de l’empresa especialitzada en dades massives Mabrian Technologies, els turoperadors han perdut un 25% de la seva quota de mercat a les Balears en els darrers dos anys.
Un fet que també s’explica per la incapacitat de captar nous clients des de la caiguda de Thomas Cook.
El descens que experimenta Balears, no obstant això, és inferior al que es viu en altres zones turístiques com Màlaga o les Canàries, on els turoperadors han perdut més de la meitat dels clients.
Mabrian assegura que aquests canvis han vengut per a quedar-hi. Per això recomana a les agències de turisme i els hotels que s’adaptin i centrin la seva promoció a atraure aquests viatgers que creixeran en els propers anys.
L’aparició de companyies de baix cost i el creixement dels viatgers independents també han perjudicat les empreses de turoperació.
La víctima és Gaspar Rosselló, professor, gestor universitari i figura destacada del món acadèmic lligat a la Universitat de Barcelona
S'han trobat algunes restes de l'aparell, però es desconeix fins i tot quants ocupants duia l'aeronau
La dona, de 27 anys, hauria perdut una falange del dit gros i es troba ingressada al Mateu Orfila
Dues avaries diferents provoquen problemes i retards en totes les línies de tren