Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
Les CCAA amb creixements superiors a l'arxipèlag balear serien Aragó (3,4%) i Múrcia (3,2%)
80
El Producte Interior Brut (PIB) de les Illes creixerà un 3% en 2018, per damunt de la mitjana nacional (2,7%), segons recull l’últim estudi del Centre de Predicció Econòmica (Ceprede).
Segons l’última anàlisi mensual de Ceprede, les CCAA amb creixements superiors a l’arxipèlag balear serien Aragó (3,4%) i Múrcia (3,2%).
Les dades mostren una dispersió de creixement d’1,5 punts percentuals de diferència en l’avanç regional. Així, mentre unes economies presenten un avanç benvolgut superior al 3%, unes altres es situen entorn del 2%.
En aquest sentit, després de Balears (3%) es situen Catalunya (2,9%), Navarra (2,9%) i Galícia (2,8%). Mentre que, amb un creixement similar a la mitjana nacional estan les regions d’Andalusia, Astúries, Castella-la Manxa, Comunitat Valenciana, Madrid, País Basc i La Rioja. Per davall d’aquesta mitjana es situen la resta de regions, amb avanços d’entre l’1,9% i el 2,4%.
Per obtenir les seves prediccions, Ceprede ha tingut en compte 15 indicadors de l’activitat econòmica, com els afiliats a la Seguretat Social, el IPI, el consum de combustibles, les matriculacions, el comerç exterior o les pernoctacions. Aquesta informació està modelitzada considerant la base de dades oficial de l’INE per a la comptabilitat regional (CRE).
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
Quasi 50 persones viuen a un recinte de la Mare de Déu de Montserrat del Rafal
23 persones ateses, amb 4 ferits lleus, que han acabat a l'Hospital de Manacor
Emergències ha atès 677 telefonades anit passada, de les quals una setantena han estat incidents