L’IB-Salut sancionarà els conductors que es neguin a conduir les noves ambulàncies
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
L'any 2023 va tancar amb un creixement del valor afegit brut del 3,7%, i el Govern preveu que l'economia avanci un 2,3% enguany, impulsada de nou pel sector serveis i també per la construcció, segons el darrer informe de conjuntura del Govern
L’economia de les Balears es desaccelera suaument, però manté el dinamisme amb un creixement per damunt de la mitjana espanyola i europea.
L’any 2023 va tancar amb un creixement del valor afegit brut del 3,7%, la xifra més alta dels darrers deu anys, i el Govern preveu que l’economia avanci un 2,3% enguany, impulsada de nou pel sector serveis i també per la construcció.
Però la força del sector terciari va en detriment de la resta: els serveis ja representen el 87% de l’economia, mentre que davalla especialment la indústria i l’energia, que han perdut prop d’un 5% en els darrers quatre anys.
El creixement del PIB real per càpita dels darrers vint anys mostra com la societat de les Illes s’empobreix: si es té en compte l’efecte de la inflació, l’any 2001 estava 6.000 euros per damunt de la mitjana espanyola, mentre que ara se situa lleugerament per davall del PIB per càpita nacional.
El Govern considera que això demostra que millorar la competitivitat és una prioritat de l’economia balear. L’altre gran repte és l’estalvi d’aigua. L’executiu promet invertir-hi per reduir les pèrdues a les canonades, que es xifren en 85 litres per dia i habitant: una quantitat que ompliria 14.600 piscines olímpiques cada any.
Javier Ureña ha explicat que els conductors ja conduïen vehicles de més de 3.500 quilos quan feien feina per a l'anterior empresa
La musicòloga Bàrbara Duran publica "Cant i treball a Mallorca", una investigació sobre la música popular dels anys 30 a partir del quaderns de Baltasar Samper
Els fets han ocorregut devers les 14.00 hores d'aquest dilluns, al carrer del General Riera de Palma
La Policia Local de Palma es troba a l'espera del certificat mèdic que confirmi la declaració de l'home, d'uns 50 anys, el qual va donar negatiu en alcohol i drogues