Les dades de la crisi migratòria a les Illes Balears
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
L'oposició el considera un president "titella" i demana un president per a tots els catalans
110 dies després de les eleccions, Catalunya està més a prop d’un govern. El ple d’investidura de Quim Torra, persona designada per Carles Puigdemont per desencallar el bloqueig, començarà demà al migdia. El president del Parlament ho ha fet oficial a través de twitter després de mantenir una ronda de contactes telefònics amb tots els grups.
El ple arrencarà amb el discurs del candidat i al vespre hi haurà la primera votació. Torra compta amb el suport de Junts per Catalunya i Esquerra, que sumen 66 escons. La CUP ha convocat un Consell Polític diumenge per decidir si manté l’abstenció o hi vota en contra. Si dilluns, en la segona volta, la CUP hi vota en contra, la investidura no prosperaria.
Torra lideraria un govern provissional segons Puigdemont, que ja tendria les carteres repartides entre Junts pet Catalunya i Esquerra. L’oposició el considera un president titella i demana un president per a tots el catalans.
Mentrestant, el jutge Pablo Llarena ha plantejat a la justícia alemanya que l’extradició de Puigdemont es pugui fer pel delicte de sedició enlloc de pel de rebel·lió. El Suprem vol que el judici se celebri com més aviat millor i, per això, deixaria en una causa separada els acusats que són fora de l’Estat espanyol.
Evolució de l'arribada de migrants a l'arxipèlag
A les 5.53 hores ha nascut a Can Misses el primer nadó de les Pitiüses, Marwa Udari Checa
Una dona de 71 anys ha mort ennuegada amb el menjar
70 caravanes de l’associació Caravaning Oasis s'han reunit per acabar el 2025 i començar l'any nou