Entren en vigor noves restriccions a 14 municipis per frenar la propagació de la grip aviària
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
Són precisament vaixells que duen turistes amb un alt poder adquisitiu i del qual podria beneficiar l'economia local de la resta de ports de les Illes
Foto: un creuer al port de Palma. /EFE
83El desviament de creuers d’eslora mitjana del Port de Palma a altres ports de les Illes, podria fer-ne repuntar el nombre d’escales a Maó. L’Ajuntament ho veu amb bons ulls perquè aquest port tendrà l’any que ve un caiguda en les visites… a causa, sobretot, de la tendència creixent de construir vaixells de més de 300 metres.
Maó tindrà l’any que ve només 62 escales de creuers, 6 manco que enguany, segons la programació actual d’Autoritat Portuària. Cada vegada més, les navilieres construeixen vaixells de més de 300 metres d’eslora, i això fa que la rada maonesa quedi fora del circuit majoritari. A l’extrem contrari hi ha Palma, amb 500 creuers enguany. Aquesta tendència ascendent a la capital balear arriba a nivells de saturació. La diversificació podria ser una alternativa.
El Govern balear creu que ports com aquest poden acollir creuers que actualment fan escala a Palma d’un tamany menor. Són precisament vaixells que duen turistes amb un alt poder adquisitiu i del qual podria beneficiar l’economia local de la resta de ports de les Illes.
L’Ajuntament de Maó veu amb bon ulls rebre creuers desviats de Palma, però prefereix que siguin d’eslora mitjana perquè puguin atracar al port interior i els turistes accedeixin directament a la ciutat.
La zona de fondeig exterior ja està autoritzada, ara manca redactar el projecte entre totes les administracions implicades.
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença, Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep, Santa Eulària, Maó i es Mercadal
Se sent enganyat per l'agència i abandonat pel Consolat espanyol
La Unitat de Diagnòstic Molecular i Genètica Clínica de l'Hospital Son Espases ha detectat aquesta variant que afecta només determinats llinatges menorquins
L'operatiu s'ha allargat poc més de mitja hora