El decret autonòmic ofereix una solució a mida al govern insular per poder eliminar els viaductes
El decret del Govern obre la porta a poder esbucar els dos viaductes semiconstruïts de la carretera general de Menorca i resoldre, d’un cop, l’inconvenient legal que ha mantingut paralitzada la reforma d’aquesta via des de fa 6 anys.
S’hi incorpora una disposició addicional a la llei de carreteres de la comunitat autònoma que introdueix un procediment de supervisió per part dels consells insulars. Els permet vetllar per l’adaptació dels projectes de carreteres a la realitat paisatgística de cada illa “prioritzant la solució tècnica que, sense menystenir la seguretat viària, minimitzi les afectacions al paisatge”. Tot això, s’explica a l’esborrany del text, serà possible “encara que impliqui l’eliminació d’elements ja instal·lats o construïts en el cas de projectes en execució”.
El Partit Popular acusa el govern del Consell de voler forçar la llei, aprofitant un moment delicat i de confusió, per camuflar la mesura en un decret de 95 pàgines. Diu que es tracta d’una manera d’actuar “abusiva” i “deshonesta”.
L’eliminació dels ponts era l’objectiu que perseguia l’actual govern del Consell aquests dos darrers mandats i encara no havia pogut materialitzar perquè no es trobava l’encaix legal per fer-ho possible. Ara, però, ja té via lliure per esbucar les construccions.
El sostre del poliesportiu de Binissalem ha sortit volant i ha caigut damunt les cases veïnades, la qual cosa ha provocat nombrosos desperfectes
A Binissalem, el cap de fibló que ha tocat terra ha deixat danys materials a cases veïnes del pavelló d'esports, on s'han volat les plaques que cobreixen l'edifici