Mor un nin a Montuïri en ser atropellat a una casa de camp
Les primeres investigacions apunten a un accident domèstic
Els batles populars no augmentaran l'IBI dels habitatges buits com proposa el Govern central
102
El Partit Popular no aplicarà la Llei d’Habitatge en els 15 municipis on governa a Balears. Ho ha anunciat aquest divendres la seva presidenta, Marga Prohens, escortada pels batlles del partit en una roda de premsa.
Prohens ha qualificat de “mesures intervencionistes” les propostes del Govern central per pal·liar la crisi d’accés a l’habitatge. En concret, ha criticat que es penalitzin les cases i pisos buits amb un augment de l’IBI de fins al 150 per cent.
Malgrat que Prohens ha apuntat que les segones residències se’n veuran afectades, la lletra petita de la proposta del Govern és que s’apliqui, només, en aquells habitatges desocupats sense causa justificada i en propietaris de més de quatre immobles, entre d’altres excepcions.
Així i tot, Prohens ha parlat durant la seva intervenció de “tics autoritaris” i “atac a la propietat privada”, i ha anunciat que, en cas de governar a partir del 2023, deixarà sense efecte la proposta de Llei.
La presidenta del PP ha explicat, així mateix, que compta amb un pla alternatiu per resoldre els problemes d’habitatge i proposa algunes mesures, com ara incentivar fiscalment els propietaris, reduir imposts o ajudar en l’aval de la signatura d’hipoteques.
Les primeres investigacions apunten a un accident domèstic
Els sanitaris no han pogut salvar-li la vida
L'Ajuntament d'Alaior és l'únic de l'illa que encara no té aprovat el catàleg de camins
La mare de la víctima, la principal acusada, no s'ha presentat a la lectura del veredicte