Barrumbada en pocs minuts a Eivissa i Mallorca
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
Asseguren haver copsat l'opinió dels professionals i demanen que el nou centre es comenci a construir el 2023
El Partit Popular (PP) reclama al Govern que construeixi un segon Centre de Salut a Ciutadella, en lloc de plantejar-se l’ampliació del Canal Salat. Els populars han anunciat que duran aquesta proposta a la Comissió de Salut del Parlament. Recorden que a l’agost la consellera Patricia Gómez anunciava que l’any que ve s’elaborarà el Pla Funcional del Canal Salat per avaluar les millores a abordar-hi en els pròxims deu anys.
Però el PP argumenta que el centre, inaugurat l’any 92 (i ampliat el 2007), té assignades 28.324 targetes sanitàries, el 17% de majors de seixanta-cinc anys. A més asseguren haver copsat l’opinió dels professionals (i també demanen al Govern que la tingui en compte) i han arribat a la conclusió que en cal un de nou.
També demanen que abans del mes d’octubre de l’any que ve es defineixi un pla plurianual i un calendari d’execució per tal els Pressupostos de 2023 de la Comunitat incloguin una primera dotació econòmica per a començar-ne la construcció.
“El Canal Salat té quasi trenta anys i creiem que és el moment de plantejar a Ciutadella un nou Centre de Salut en una nova ubicació”, ha expressat la responsable de la Proposició No de Llei (PNL), la diputada ‘popular’ Asunción Pons. Pons també ha instat el Govern a “gestionar amb l’Ajuntament de Ciutadella” la tria de l’espai adequat on ubicar-lo segons les previsions del planejament urbanístic municipal.
L'Aemet ha activat, entre les 08.00h i les 11.00h, l'avís taronja a la Tramuntana, est i sud de Mallorca; ara només està activat l'avís groc a Menorca
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença i Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep de sa Talaia, Santa Eulària des Riu, Maó, es Mercadal
En un informe recomana cercar alternatives i el Ministeri apunta a una solució en superfície
La batlessa, Xisca Lascolas, afirma que s'estan investigant aquests nous casos, però demana a les víctimes de robatoris que no ho denunciïn públicament a les xarxes socials i que ho facin davant la Policia Local o la Guàrdia Civil