L’alcalde de Madrid, José Luis Martínez-Almeida (PP), ha recriminat al PSOE que vulgui “pidolar” l’abstenció d’ERC. A més, ha sostingut que la consulta que ha realitzat el PSOE a la seva militància sobre el pacte amb Unidas Podemos és una “presa de pèl” i ha ironitzat amb què “ni a Bulgària en els temps comunistes s’hagués fet tan bé”.
“No crec que ningú pugui pensar de debò que una consulta a uns militants sobre un programa que no coneixem, perquè ara només sabem que hi ha hagut un repartiment de càrrecs, es pugui dir consulta democràtica”, ha indicat.
Al seu parer, “els militants del PSOE no s’han empassat que això sigui una consulta” sinó que és també una “simple mascarada” per a blanquejar el que no deixa de ser “una qüestió que és dramàtica per al futur d’Espanya”, quan existeix “un problema institucional gravíssim” així com un econòmic, amb l’arribada de “una crisi”.
Per a l’alcalde la política del president en funcions, Pedro Sánchez, es basa única i exclusivament “en si mateix”. A més, ha criticat que l’acord per Podemos ni tan sols per pel Comitè Federal de la seva formació, “com és preceptiu”.
La seva principal reivindicació continua sent l'equiparació salarial amb la resta dels treballadors públics del seu sector, i exposen que la mitjana de diferència de sou és de 500 euros