Almanco quatre detinguts en una operació de la Guàrdia Civil a Palma relacionada amb robatoris a la Part Forana
El dispositiu, sota secret de sumari, ha inclòs escorcolls en una finca del barri palmesà i el trasllat de material intervingut
Carlos Gómez ha anunciat que el Ministeri licitarà abans de final d'any els nous jutjats de Ciutadella, Eivissa i Manacor
El president del Tribunal Superior de Justícia de Balears (TSJIB), Carlos Gómez, ha demanat aquest dijous “un marge de confiança” a la ciutadania i s’ha mostrat esperançat en els avenços en les futures infraestructures judicials de Palma, Eivissa, Ciutadella i Manacor. A més, creu que l’entrada en vigor de la nova Llei d’eficiència pot ser determinant per minimitzar el problema de la manca de jutges a la magistratura. Ara mateix calen 43 jutges i jutgesses a les Illes.
Gómez ha llençat un segon missatge per a l’esperança, amb l’anunci de diferents avenços en les infraestructures. Per exemple, en els nous jutjats de Ciutadella. Està previst que el concurs es liciti, ha dit, dins el primer trimestre de 2026. El novembre, es resoldrà el concurs dels nous jutjats de Manacor, i a Eivissa, està previst que es licitin a final d’any les obres per condicionar l’espai de reserva dels jutjats. Finalment, també es licitarà dins enguany la redacció del pla parcial i el projecte d’urbanització de Son Pardo.
De la seva banda, el fiscal superior de les Balears, Julio Cano, ha reclamat l’atribució de competències als fiscals en la fase d’investigació. La nota negativa, durant el 2024 va augmentar la pendència judicial, amb més de 9.000 casos pendents de resoldre, que contrasta amb un increment resolutiu d’un 12%.
Cano també s’ha referit al greu fenomen immigratori que rep les Balears i a la “consolidada” ruta amb Algèria. “La resposta d’Espanya no pot ser el dret penal”, ha ressaltat el fiscal, que s’ha mostrat partidari de garantir “un acolliment integral” a tots els migrats.
El dispositiu, sota secret de sumari, ha inclòs escorcolls en una finca del barri palmesà i el trasllat de material intervingut
Palma tendrà zona escolar única i s’implantarà aquest model en altres municipis quan sigui viable
L'ONG Caminando Fronteras ha donat l'avís i assenyalen que són tres barques desaparegudes, en una de les quals viatgen, almanco, 10 dones i 2 infants
Dia assolellat, molta afició i emoció a la pista per celebrar una diada especial