Ingressen a l’UCI de Son Espases un home ferit greu als jocs des Pla de Ciutadella
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan

A tot l'Estat s'encareix un 8,4% i acumula onze mesos de creixement, segons el darrer informe de Tinsa
El preu mitjà de l’habitatge nou i usat va pujar al maig un 1,1% respecte al mes anterior i un 8,4% respecte al mateix mes del 2021, de manera que ja acumula onze mesos de creixement interanual, segons la taxadora Tinsa. L’encariment continua impulsat en gran mesura per l’evolució dels preus a les capitals i grans ciutats, que manté una intensitat similar a la registrada a l’abril, juntament amb la de les àrees metropolitanes i la resta de municipis, mentre que a la costa mediterrània i les Balears i les Canàries romanen estables.
L’habitatge nou i usat s’ha revaloritzat un 31% després de la crisi financera (febrer 2015) i es manté un 21,9% per sota dels màxims del 2007, quan va esclatar la bombolla. ” Els grups de capitals i grans ciutats i àrees metropolitanes, que van ser els que més van tardar inicialment a recuperar els nivells previs a la pandèmia, són els que creixen al maig amb més intensitat “, explica Cristina Arias, directora del Servei d´Estudis de Tinsa. La demanda durant els primers mesos d’enguany s’ha mantingut activa, amb transaccions de compravendes que mantenen l’impuls del 2021 i una concessió d’hipoteques que creix, segons Tinsa, de manera equilibrada.
Tot i així la taxadora espera que durant aquest 2022, la persistència de la inflació erosioni el poder adquisitiu de les llars i endureixi la concessió de noves hipoteques davant el risc més gran percebut per les entitats financeres, fet que, unit a la pujada de tipus per part de els bancs centrals, impactaria en les decisions de compra d’habitatge, desaccelerant la demanda i suavitzant l’increment dels preus del producte residencial.
Pel que fa a l’oferta d’obra nova, Cristina Arias destaca que es manté en xifres limitades, fet que restringeix el creixement del parc d’habitatges i genera tensions alcistes als preus que poden persistir als pols d’activitat, on les zones estan més densament poblades i hi ha més competència per l’espai.
L'home, de 54 anys, ha patit un traumatisme cranioencefàlic greu després de ser envestit per un cavall durant les festes de Sant Joan
La programació de la radiotelevisió pública i plataformes digitals d'IB3 es veuran afectades i això inclou les retransmissions de les festes de Sant Joan de Ciutadella
El ferit, un ciutadellenc de 54 anys, continua ingressat a l'UCI de Son Espases i el seu pronòstic és reservat