L'Associació de Benzineres de PIMEM adverteix que el Govern central aplicarà nous impostos als carburants quan els preus davallin significativament
El preu dels carburants continuarà baixant fins a finals d’any, però, segons les previsions de l’Associació de Benzineres de PIMEM, seguirà per damunt del valor que tenia ara fa 7 mesos, quan estava entorn d’1 euro i mig el litre. A més, la patronal adverteix que el Govern central aplicarà nous impostos als carburants tot d’una que els preus davallin significativament.
Entre 1,86 i 2,08 euros el litre són els preus que marca una benzinera del polígon de Son Bugadelles. No tenen en compte el descompte de 20 cèntims i són 20 cèntims més barats que quan el combustible va arribar a màxims, a finals de juny.
Situació volàtil
Segons un estudi encarregat per PIMEM, els preus dels combustibles continuaran baixant en les pròximes setmanes i mesos, com a conseqüència de la davallada del preu del petroli i d’una menor demanda pel refredament de l’economia mundial.
No obstant, l’estudi adverteix que la situació és volàtil i que el Govern central té pendent l’aprovació d’un nou impost al dièsel, així com un increment obligatori de l’ús del biocombustible en l’elaboració dels carburants.
Això farà impossible, assegura, que es recuperin els imports d’entre 1,40 i 1,50 euros el litre que teníem a les Illes ara fa un any.
Segons fonts de la Guàrdia Civil, el succés ha ocorregut a les 17.45 hores en un establiment de menjar tradicional molt conegut
Es tracta d'un britànic de 40 anys