Logo IB3N
X

El preu del litre de la llet se situarà a Menorca prop dels 38 cèntims, 7 més que ara

L'administració assumirà 5 cèntims de pujada, i les indústries làcties també pagaran als ramaders dos cèntims més

21/12/2021

El preu del litre de la llet se situarà a Menorca prop dels 38 cèntims, 7 més que ara

173

El preu del litre de la llet se situarà a Menorca prop dels 38 cèntims, 7 més que ara. L’administració assumirà 5 cèntims de pujada, i les indústries làcties també pagaran als ramaders dos cèntims més. Tot un alè per al camp de Menorca, que passa per un moment crític.

Govern, Consell i sector lacti es comprometien aquest dilluns a posar en marxa l’anomenat ‘Pla Provilac’ per a la pujada progressiva del preu de la llet. Un document, que aquest dilluns van signar representants de cada una de les parts, que inclou setze mesures i que representa el final d’una primera i llarga negociació. La primera de les mesures permetrà que el preu del litre de llet, que ara frega els 31 cèntims, pugi a partir del 2022. Es tracta d’una mesura urgent que es podrà materialitzar gràcies a les injeccions de 800.000 euros per part del Consell i d’UN milió del Govern, que es tradueixen en un augment de gairebé 5 cèntims. D’altra banda, les indústries també assumeixen el compromís d’incrementar amb dos cèntims l’import que paguen als ramaders, tot i l’esforç que això els implica.

D’aquesta manera, el preu del litre se situarà prop dels 38 cèntims i tot i que no permetrà encara cobrir la totalitat dels costos de producció, donarà un primer impuls al camp de Menorca.

L’objectiu és garantir la viabilitat d’un sector estratègic per l’illa i que, segons la consellera d’Agricutura Mae de la Concha, es troba moribund i a l’UCI.

Disculpau, els comentaris es troben tancats

EL MÉS LLEGIT

Ara va de bo, Ciutadella

Aquest dimarts migdia, com és tradició, el fabioler Sebastià Salort ha demanat permís al caixer senyor, Ignasi Saura, per iniciar el replec i donar el sus al bienni 2026-2027

Ara va de bo, Ciutadella