Un iot de 64 metres d’eslora encalla a una seca des Pujols, a Formentera
La propietat creu que no té danys estructurals i la vol extreure amb maniobres d'arrossegament

La demanda és 40% nacional i 60% estrangera
El preu del lloguer vacacional a Espanya va créixer un 11% en el primer trimestre de l’any respecte al mateix període de 2022, segons dades de l’Institut Nacional d’Estadística.
Aquesta evolució reflecteix una tensió més elevada en el mercat, que és conforme amb la recuperació del turisme estranger, observada en l’últim any.
L’oferta d’habitatges destinats al lloguer turístic s’estima en més de 305.100 unitats en tot el territori nacional. El 85% de les quals se situen en províncies amb línia de costa, 80% si s’exclou Barcelona, que aglutina un alt volum de turisme urbà i no exclusivament de platja. La concentració geogràfica dels habitatges de lloguer turístic és alta. Entorn del 45% es reparteix entre els arxipèlags (22%), Màlaga (12%) i Alacant (11%).
Segons Tinsa, el nombre d’habitatges per llogar va registrar una contracció a partir de 2020 i encara no s’han recuperat els nivells previs a la pandèmia a causa, principalment, de la reducció de l’oferta a Catalunya, la Comunitat Valenciana i les Balears, que contraresta l’increment experimentat en la Costa Nord, les Illes Canàries i algunes províncies d’Andalusia.
D’altra banda, la demanda d’habitatge vacacional per llogar és 40% nacional i 60% estrangera. La demanda estrangera és en un 80% d’origen europeu.
La propietat creu que no té danys estructurals i la vol extreure amb maniobres d'arrossegament
Segons assenyalen, la infraestructura condiciona el creixement d'un sector amb demanda, diuen, d'aquestes embarcacions recreatives de grans dimensions