Ha mort Pedro Bermúdez, ‘Azuquita’, el creador del ‘rumbakalao’, a 47 anys
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’

Els engreixadors exposen, però, que també pateixen els increments de preu del farratge, adobs o energia
Les finques lleteres de Menorca comencen el nou cicle de vida: els pagesos esperen la pluja per treure a pasturar els animals, mentre les vaques ja han començat a parir. També els llocs on no engreixen bestiar per carn ja venen els vedells, especialment els mascles. En el cas dels frisons, de raça lletera, amb dues o tres setmanes de vida es paguen a uns 50 euros per animal; un preu que -segons assegura la Secretaria General d’Unió de Pagesos de Menorca- es manté igual des de fa quatre o cinc anys i no els cobreix els costos.
El preu al qual es paguen els vedells frisons mascles s’afegeix als efectes de la manca de pluges durant la primavera i que va obligar a avançar la compra de farratge i a pagar-la a un preu més car. Un augment important de costos que s’arrossega des de la guerra d’Ucraïna i que també ha d’afrontar l’engreixador: Cuida i alimenta l’animal, entre nou mesos i un any abans de sacrificar-lo, i li és difícil pagar més al pagès -exposa el gerent de Ganados Palliser-.
Tant l’engreixador com els ramaders reconeixen que la carn de Menorca de cada vegada és més apreciada, però creuen que se n’hauria d’incentivar més el consum i poder-ne augmentar el preu.
Nascut a València, però criat al barri palmesà de Son Gotleu, revolucionà la indústria musical als anys noranta, gràcies al productor Joan Bibiloni, amb el seu ‘Achikitaun’
Farà rehabilitació per continuar el procés de recuperació
Als seus inicis dalt el cavall, ja li va tocar per sorteig ser caixer fadrí del bienni 1991-1992
Una vintena d'agents han escorcollat diversos comerços turístics i s'han decomissat nombroses peces de roba esportiva falsificades