L’arrencada del primer cap de setmana sense restriccions en la mobilitat a la Península ha deixat aquest dissabte imatges que no es veien des d’abans de la pandèmia. A molts d’indrets, sobretot a la costa mediterrània i al sud, s’han registrat complicacions en el trànsit, estacions de tren plenes i platges concorregudes. La situació turística pren força a diferents indrets de la Península. Un exemple el trobam a les platges de la Comunitat Valenciana.
L’arribada dels banyistes amb ganes de gaudir de la mar, després de mesos sense poder-ho fer, també s’ha repetit a Andalusia. I pel que fa a la xarxa ferroviària, les línies d’AVE han hagut d’incrementar trens i places durant tot el cap de setmana a la pràctica totalitat de les destinacions.
També és el primer cap de setmana amb parcs d’atraccions que han tornat a obrir. Després de set mesos tancat, Port Aventura ha acollit els primers clients.
No es pot superar el 30% de la cabuda i les mesures d’higiene i seguretat hi són presents. L’obertura de la mobilitat ha fet incrementar notablement les reserves als establiments hotelers d’arreu de la Península.
Són Santa Margalida, Muro, sa Pobla, Pollença i Alcúdia, Felanitx, Campos, ses Salines, Formentera, Eivissa, Sant Josep de sa Talaia, Santa Eulària des Riu, Maó, es Mercadal
La batlessa, Xisca Lascolas, afirma que s'estan investigant aquests nous casos, però demana a les víctimes de robatoris que no ho denunciïn públicament a les xarxes socials i que ho facin davant la Policia Local o la Guàrdia Civil