La Plataforma Sociosanitària de les Pitiüses denuncia que l’emissió dels certificats de vulnerabilitat per regularitzar les persones immigrants sense papers ha destapat nombrosos casos d’explotació laboral. En molts casos es tracta de dones, cuidadores de gent gran, que treballen internes amb famílies i no s’atreveixen a denunciar els abusos.
Na Miriam és estrangera. Fa un any i mig va arribar del Paraguai a Espanya. La seva situació administrativa és irregular. Només arribar a Eivissa, ràpidament, va trobar feina d’interna amb una família. Cobra 1.000 euros. Denuncia que no l’han volguda empadronar. Un cas paregut l’explica una altra treballadora. No ho denuncien per por de represàlies. Aconseguir el certificat de vulnerabilitat ha estat una carrera d’obstacles. Les entitats que els han tramitat han escoltat nombrosos casos d’abusos laborals. A més, s’hi suma la precarietat de l’habitatge.
La Plataforma sociosanitària d’Eivissa ha emès un miler de certificats, en més de la meitat dels quals s’han trobat amb casos d’abusos laborals.
Disculpau, els comentaris es troben tancats
Tenia 53 anys i fa prop d'un any li van diagnosticar una malaltia
Viatjaven en una motocicleta quan, per causes que s'investiguen, un taxi les ha envestit
La selecció espanyola torna a fer història i es proclama campiona del món per segona vegada després de derrotar l'Argentina per 1 a 0 a la pròrroga, gràcies a un gol de Ferran Torres al minut 106