Una parròquia de Palma acull famílies que han quedat sense sostre
Quasi 50 persones viuen a un recinte de la Mare de Déu de Montserrat del Rafal
No hi ha cap trull a l'illa que pugui moldre olives i els productors han de dur-les a premsar a Eivissa
Avui hem visitat una finca d’oliveres a Sant Ferran que dóna entre 400 i 500 litres d’oli anuals. L’amo és conegut com en Pep de n’Agustí i vol que la producció de les 700 oliveres que té arribi a ser ecològica. Sentint-lo ens queda clara una idea: fer oli a Formentera és una proesa perquè no hi ha cap trull a l’illa.
Des del 2008, produeix oli d’oliva verge extra de primera premsada que es comercialitza amb la denominació “Sa Tanca des Clot”. La producció anual és d’uns 400 / 500 litres, depèn de les pluges caigudes.
“No tenen producció totes per mor de que hem tengut errades i, en aquesta banda del camí, segons diuen els tècnics, no els hi va bé als garrovers, però amb 700 oliveres ha estat bé”, diu en Pep de n’Agustí, productor d’oli.
El problema arriba a l’hora de convertir la collita en oli. A Formentera no hi ha cap trull que pugui moldre olives, i s’han de portar a Eivissa.
Ara, el pas següent amb vista a l’any que ve és convertir-ne tota la producció tradicional en ecològica. Si el temps acompanya, espera una bona collita a l’octubre per aconseguir molts litres d’aquest preuat or verd.
Quasi 50 persones viuen a un recinte de la Mare de Déu de Montserrat del Rafal
23 persones ateses, amb 4 ferits lleus, que han acabat a l'Hospital de Manacor
Li varen perdre la pista per la zona de s'Aranjassa. Era de necessitat urgent trobar-lo, ja que necessitava medicació
A les 5.53 hores ha nascut a Can Misses el primer nadó de les Pitiüses, Marwa Udari Checa